Aanvragen en regelen
Informatie en advies
Jouw apotheker

Actueel
Over ons
Klanten kunnen op diverse manieren bij apotheek Wijhe terecht. Voor de klant die graag persoonlijk contact wil, is er de fysieke apotheek. Voor de online ingestelde klant, zijn er digitaal mogelijkheden om producten en diensten af te nemen.
Klanten willen kundig en klantgericht geholpen door goed geschoolde en deskundig personeel die toetsbaar werken volgens richtlijnen en beroepstandaard. De klant verwacht dat de apotheek haar rol in preventieve zorg pakt. (e)Health is belangrijker geworden. De apotheek gebruikt hiervoor eHealth-toepassingen.
Medicatiebegeleiding en zorgcontacten van de complexe patiënt worden bij voorkeur op afspraak en persoonlijk in de apotheek of bij de patiënt thuis beleefd. Laag-complexe zorg kan aanvullend ook digitaal of op afstand worden geleverd, maar vervangt niet de persoonlijke fysieke contactmomenten in de apotheek.
De levering van medicatie is grotendeels geautomatiseerd en deels uitbesteed. De klant kiest zelf of hij de medicatie haalt of bezorgd wil krijgen door Apotheek Wijhe.
Omdat duurzaamheid steeds belangrijker is geworden, zal ook apotheek Wijhe in haar beslissingen duurzaamheid meenemen als belangrijk toetsingscriterium.
Missie
Apotheek Wijhe voorziet de inwoners, instellingen en zorgverleners van Wijhe laagdrempelig van betaalbare, kwalitatief goede farmaceutische producten en diensten, zgn. farmaceutische zorg. Apotheek Wijhe draagt hierdoor bij aan goed en verantwoord geneesmiddelgebruik door de inwoners van Wijhe
en voorkomt daardoor medicatie gerelateerde problemen en fouten.
Apotheek Wijhe verbetert de kwaliteit van leven van de Wijhenaar, voorkomt ziekenhuisopnames waardoor de Wijhenaar langer zelfstandig thuis kan blijven wonen.