Jouw mening is belangrijk voor ons en klachten nemen wij uiterst serieus! Zo willen we onze dienstverlening blijven verbeteren. Deel je mening of klacht als volgt:

Je klacht indienen bij je lokale apotheek

Hoewel we ons best doen om fouten te voorkomen, kan het gebeuren dat je ontevreden bent. Laat het ons weten, zodat we je klacht kunnen oplossen.

Lees in onze klachtenregeling hoe wij omgaan met klachten. Hier zijn de stappen voor het indienen van een klacht:

  1. Klacht over farmaceutische zorg of apotheek: Meld je klacht direct bij je eigen lokale Netwerk Apotheek via het formulier ‘Tip of klacht melden’. Dit kan ook als je klacht over een medewerker gaat. We nemen je klacht serieus en leggen deze schriftelijk vast.

  2. Klacht over de apotheek en farmaceutische zorg niet opgelost? Leg je klacht voor aan de onafhankelijke klachtenbemiddelaar: [email protected]. Landelijke apothekersorganisatie KNMP heeft een onafhankelijke klachtenbemiddeling voor klanten/patiënten van de apotheek ingericht. Quasir is de daartoe gespecialiseerde organisatie achter het Bemiddelingsbureau Apotheken. Meer hierover lees je ook op apotheek.nl.

  3. Helpt dit onvoldoende? Dien dan je klacht rechtstreeks in bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Elke openbare apotheek heeft de wettelijke plicht om zich aan te sluiten bij een klachten- en geschillenregeling voor haar patiënten. De KNMP Klachten- en geschillenregeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Deze regeling omvat klachtenbemiddeling en aansluiting bij een geschillencommissie.

  4. Klacht over hulpmiddelenzorg niet opgelost? Meld je klacht bij de Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen (LKMH). Zij nemen je klacht in behandeling en geven informatie over het proces. Meer informatie vind je op de website van de LKMH. Je kunt ook het klachtenformulier downloaden.